Bądź świadomym konsumentem 60+
Projekt ma na celu podniesienie świadomości konsumentów w wieku 60+ w zakresie przysługujących im praw konsumenckich oraz ochrony ich interesów przed niewłaściwymi praktykami rynkowymi przedsiębiorców.

Jak podkreślają organizatorzy szkoleń seniorzy bardzo aktywnie poruszają się na rynku. Regularnie uczęszczają na pokazy i prezentacje towarów, jeżdżą na zorganizowane wycieczki, korzystają z usług bankowych. Niestety z drugiej strony jest to zgubne, ponieważ często stają się wówczas ofiarami manipulacji i licznych oszustw.
Program obejmuje 90 szkoleń prowadzanych przez ekspertów ds. konsumenckich, psychologów oraz policjantów, którzy uświadamiają seniorom na co należy uważać dokonując zakupu towarów, jak reklamować wadliwe produkty, jak czytać zawarte na nich oznaczenia oraz wiele innych problemów. Szkolenia odbywają się od połowy listopada do 12 grudnia 2011 roku.
Powiat gorlicki również podjął się przeprowadzenia szkoleń w tym temacie. Jedno z nich odbyło się 13.11 br. w Starostwie Powiatowym w Gorlicach
Warsztaty poprowadzili psycholog Justyna Woźniak oraz powiatowy rzecznik konsumentów Krzysztof Majcher. Podczas dwugodzinnych zajęć powiatowy wyjaśnione zostały najważniejsze kwestie związane z dokonywaniem zakupu, podpisywaniem i odstępowaniem od umów czy składaniem reklamacji. Wykłady poświęcone były również świadomej i aktywnej konsumpcji, asertywnemu podejściu do ofert składanych konsumentom, dochodzeniu roszczeń oraz ochronie swoich danych osobowych. Ponadto psycholog Justyna Woźniak przedstawiła najpopularniejsze chwyty marketingowe stosowane przez przedsiębiorców i wyjaśnią jak się przed nimi bronić.
Eksperci odpowiedzieli także na pytania uczestników oraz udzielali porad w sprawach indywidualnych.
Szkolenia są bezpłatne i odbywają się w kilkunastu miastach w Polsce.
Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej www.konsumenci.org
źródło:SP