W Bobowej szlifują „Diamenty”
18 czerwca 2012 roku w Miejskim Zespole Szkół nr 4 w Gorlicach odbyło się spotkanie podsumowujące pracę Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych, działających w ramach projektu DIAMENT.
Celem spotkania było posumowanie dwuletniej działalności ośrodków funkcjonujących w powiecie, zaprezentowanie prac nagrodzonych w konkursie na projekt edukacyjny zrealizowany w POWUZ oraz promowanie dobrych praktyk w zakresie pracy z uczniami zdolnymi.
Ostatnim etapem pracy w POWUZ był konkurs na najlepszy projekt. Konkurencja wzbudziła bardzo duże zainteresowanie wśród nauczycieli i uczniów. Swój udział zgłosiło 226 zespołów z całej małopolski. Prace uczniów z Zespołu Szkół nr 1 w Bobowej zostały wysoko ocenione:
W kategorii szkół podstawowych nagrodę główną otrzymała grupa pod opieką pana Dariusza Włodarza. Temat zwycięskiego projektu brzmiał: „Jak poprawić wizerunek naszej okolicy?”
W kategorii szkół gimnazjalnych wyróżnienia otrzymały z naszej szkoły dwie grupy:
„Jak rozróżnić żywność ekologiczną od tradycyjnej? – nie wszystko co „eko” jest zdrowe.”, opiekun – Danuta Tarasek
„Przepis na sukces – co zrobić, aby stać się sławnym na rynku muzycznym?”, opiekun – Marta Michalik
Podczas spotkania podsumowującego uczniowie nagrodzonych zespołów zaprezentowali swoje projekty. Każdy zwycięzca otrzymał cenne nagrody, którymi był aparat cyfrowy i telefon komórkowy.
„DIAMENT” to innowacyjny projekt realizowany w okresie 01.03.2009- 31.12.2013 r. przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w partnerstwie z Wyższą Szkołą Biznesu w Nowym Sączu oraz National-Louis University w Chicago. Celem projektu była praca metodą z wykorzystaniem strategii PBL, w której to nie nauczyciel podaje informacje, lecz sami uczniowie wybierają tematykę zajęć i dążą do rozwiązania problemu. Uzdolnieni uczniowie gimnazjów i szkół podstawowych z gmin Bobowa i Korzenna spotykali się raz w miesiącu (w sobotę) na zajęciach z języka angielskiego i matematyki.
W Zespole Szkół nr 1 w Bobowej pozaszkolne zajęcia dla uczniów realizowane były przez kolejne dwa lata szkolne 2010/11 i 2011/12. Uczniowie zostali zakwalifikowani na podstawie wyników diagnozy, przeprowadzonej z wykorzystaniem opracowanych przez specjalistów testów diagnostycznych.