Wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie dla ucznia ZSO w Bobowej
Wyróżnienie w konkursie o tematyce: Decyzje Rady Polityki Pieniężnej otrzymał Arkadiusz Ligęza uczeń Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Bobowej. Rywalizacja odbyła się w ramach projektu "Moje Finanse" realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Bobowski Zespół Szkół Ogólnokształcących uczestniczy w projekcie od 3 lat, a od 2 lat istnieje możliwość korzystania na zajęciach z poruszających kwestie ekonomiczne z platformy, na której pomoce znajdują nie tylko nauczyciele ale również sami uczniowie a są to: materiały dydaktyczne, WebQuesty, czy blog naukowy.
Innowacyjny program edukacji finansowej skierowany jest do młodzieży w wieku 16–19. Jego celem jest poszerzanie wiedzy uczniów dotyczącej zasad działania sektora finansowego oraz kształtowanie umiejętności, które umożliwią im efektywne zarządzanie finansami osobistymi i budowanie własnego bezpieczeństwa finansowego. Materiały do programu Moje finanse umożliwiają nauczycielowi realizację treści programowych w interesujący i atrakcyjny dla młodzieży sposób. Pozwalają na stosowanie aktywnych metod nauczania w edukacji finansowej.
W tegorocznym roku szkolnym zostało ogłoszonych pięć interaktywnych konkursów, które trwały od października do grudnia jeden po drugim. Niełatwe testy dokładnie sprawdzały umiejętności i wiedzę uczniów. Dodatkowym kryterium konkursu był czas, który im był krótszy tym lepszy wynik dana osoba uzyskiwała.
Arkadiusz Ligęza jest uczniem IV klasy technikum w zawodzie technik hotelarstwa. Oprócz tego wyróżnienia w konkursie o tematyce: „Decyzje Rady Polityki Pieniężnej” był również jedną z dwóch osób w województwie małopolskim nagrodzonych we wszystkich pięciu etapach. Warto podkreślić, iż z powiatu nowosądeckiego oraz gorlickiego udział w projekcie bierze 15 placówek tym samym sukces ucznia ZSO w Bobowej jest jeszcze większy. Opiekunką wyróżnionego Arka była Agnieszka Gołyźniak, nauczycielka przedmiotów ekonomicznych w bobowskiej placówce.
źródło i fot.: ZSO Bobowa / strona projektu