Strony internetowe – najważniejsze korzyści z posiadania strony internetowej
Dobrze zaprojektowana strona internetowa to jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingu cyfrowego, z którego mogą korzystać przedsiębiorcy. Wśród niezliczonych powodów, dla których małe firmy potrzebują strony internetowej, dobra strona internetowa jest niezbędna do zwiększenia Twojej obecności w Internecie i wiarygodności.
Strony internetowe najważniejsze korzyści
Strony internetowe to jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingu cyfrowego, z którego mogą korzystać przedsiębiorcy. Wśród niezliczonych powodów, dla których małe firmy potrzebują strony internetowej, dobra strona internetowa jest niezbędna do zwiększenia Twojej obecności w Internecie i wiarygodności.
Badanie zlecone przez Verisign wykazało, że prawie dwie trzecie konsumentów uważa, że firma posiadająca stronę internetową jest bardziej wiarygodna niż firma bez niej. Mimo to niektórzy właściciele małych firm decydują się nie mieć strony internetowej z różnych powodów, w tym:
- Ograniczony budżet (np. nie stać na hosting strony internetowej lub projektanta stron internetowych)
- Brak znajomości technologii lub zrozumienia strategii marketingowej
- Marketing w mediach społecznościowych zaspokaja ich podstawowe potrzeby biznesowe
Jednak samo posiadanie strony internetowej może sprawić, że będziesz o krok przed konkurencją. Witryna to jeszcze jeden sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów, przychodów i ogólnej wartości firmy.
Pielęgnuj profesjonalną obecność w sieci
Zamiast być tylko sklepem na rogu lub lokalną firmą na końcu ulicy, posiadanie strony internetowej — zwłaszcza takiej o atrakcyjnym wyglądzie — sprawia wrażenie, że traktujesz poważnie i jesteś gotowy do prowadzenia interesów z wszelkiego rodzaju klientami. W końcu dobrze wykonana strona internetowa może prowadzić do sukcesu biznesowego.
Jeśli Twoja firma działa w branży niszowej, posiadanie strony internetowej pozwala zbudować reputację autorytetu w swojej dziedzinie. Utwórz sekcję bloga z artykułami informacyjnymi i umieść link do niej na swojej stronie docelowej.
Potencjalni klienci, którzy wyszukują w Google typowe problemy związane z Twoją branżą, z większym prawdopodobieństwem Cię znajdą. Ponadto po przeczytaniu artykułów na Twoim blogu zobaczą, jak pomocny możesz być dla nich.
Według ankiety przeprowadzonej przez HubSpot, 56 procent konsumentów stwierdziło, że blog miał wpływ na ich decyzję o zakupie. Nawet jeśli ci, którzy czytają te posty na blogu, nie staną się od razu klientami, rozpowszechnisz nazwę swojej firmy, nie wydając ani grosza na tradycyjne reklamy lub kampanie marketingowe.
Jeśli to możliwe, opisz swoje usługi w swoich postach na blogu i dołącz wezwanie do działania (CTA). Na przykład, jeśli jesteś hydraulikiem, umieść wiele wzmianek o „niedrogich usługach hydraulicznych”, aby każdy, kto wyszukuje to wyrażenie, miał większe szanse na odkrycie Twojej witryny. Wezwanie do działania może być tak proste, jak przycisk lub link z napisem „zaplanuj spotkanie”, aby pozyskać nowych klientów.
Zwiększ liczbę potencjalnych klientów z Internetu
Zwiększanie liczby odwiedzających witrynę jest dobre, ale zdobywanie klientów jest jeszcze lepsze. Dzięki dobrze zoptymalizowanej i przyjaznej dla urządzeń mobilnych witrynie zyskujesz potencjalnych klientów, którzy chcą zadzwonić, zarejestrować się lub kupić produkt od Twojej firmy. Możesz zmienić swoją stronę internetową w wiodącego sprzedawcę dla swojej firmy. Możesz promować swoją stronę internetową poprzez pozycjonowanie stron www, reklamę AdWords czy media społecznościowe.
Jeśli Twoja firma sprzedaje produkty, które można dostarczać pocztą, rozważ inwestycję w sklep internetowy lub sekcję zakupów online w swojej witrynie. Niektóre firmy zbudują dla Ciebie tę sekcję.
Możesz dotrzeć do zupełnie nowej grupy klientów, którzy nie mieszkają bezpośrednio w pobliżu Twoich sklepów stacjonarnych. W zależności od charakteru Twojej firmy, możesz mieć całą planetę jako potencjalnych klientów.
Oferuj łatwy dostęp do informacji o produkcie i obsługi klienta
Współpracując ze swoimi pracownikami i dystrybutorami produktów, możesz oferować tyle szczegółów na temat produktów i usług, ile chcesz. Formularze e-mail i informacje kontaktowe mogą pomóc małej firmie zbudować bardziej profesjonalny system obsługi klienta.
Nawet półautomatyczne chatboty można umieścić na stronie internetowej, wykonując tę samą podstawową funkcję, co operator na numerze telefonu obsługi klienta 1-800 dużej firmy. Dzięki temu obsługa klienta jest teraz dostępna dla Twoich klientów w każdej chwili.
Zwiększ świadomość marki w Internecie
Umieść adres swojej strony internetowej na wszystkich istniejących materiałach promocyjnych, np. wizytówkach, broszurach itp. Możesz zauważyć wzrost sprzedaży. Na przykład, nawet jeśli ktoś, kto wziął do ręki literaturę produktową, nie planuje od razu zakupu, być może zasiałeś ziarno.
Gdy konsument poważnie myśli o zakupie, materiały Twojej witryny są łatwo dostępne. Twoja witryna jest prawdopodobnie miejscem, w którym teraz rozpoczną na poważnie badania nad produktami. Kiedy połączysz tradycyjne materiały promocyjne z dodatkowymi zasobami swojej witryny, Twoja firma z większym prawdopodobieństwem „utkwi” w umysłach klientów.