Zobacz również: Grybow24.pl Łużna24.pl
+Aa
contrast-mode Wersja dla słabowidzących
Marzena Oleś Kluska czarna owca kandydat do sejmiku Województwa Małopolskiego
Aktualności Bobowa Aktualności Aktualności Bobowa VIDEO Aktualności Bobowa Wydarzenia Aktualności Bobowa Duży kadr

Lekcja historii w innym wydaniu

Autor: Łukasz Augustyn
Zaangażowanie i chęć przekazania wiedzy w niekonwencjonalny sposób po raz drugi została doceniona. Mowa o II edycji konkursu „Lekcja dobrej historii” zorganizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie.

„Lekcja dobrej historii” to już druga edycja konkursu dla nauczycieli historii ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Głównym celem projektu jest wypracowanie i rozwijanie metod nauki wśród uczniów na poziomie podstawy programowej. Aby zgłoszenie do projektu mogło być zrealizowane uczestnicy musieli opierać się na wykorzystaniu “materiału przewodniego” w postaci np. tekstów źródłowych, map historycznych lub fragmentów filmu.

Początkiem października w Łochowie pod Warszawą odbyło się spotkanie laureatów drugiej edycji konkursu. W śród nagrodzonych znalazła się również się pani Barbara Sowa z Gimnazjum w Siedliskach (laureatka również ubiegłorocznej, pierwszej edycji konkursu) za lekcję ukazującą warsztat pracy historyka pt. „Sprawa św. Stanisława. Próba rekonstrukcji wydarzeń na podstawie dostępnych źródeł historycznych”. Warto dodać, że praca pani Barbary była jedyną nagrodzoną pracą z województwa małopolskiego.

Podczas inauguracji uczestnikom konkursu wręczone zostały dyplomy oraz nagrody w postaci czytników Kindle. Nad pracami konkursowymi pieczę sprawowali członkowie komisji w składzie: Prof. dr hab. Jolanta Choińska-Mika lider Zespołu Dydaktyk Szczegółowych IBE, Zofia Teresa Kozłowska Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Historycznego, Wojciech Kalwat „Mówią Wieki”, Jakub Lorenc Pracownia Historii IBE, Jacek Staniszewski Pracownia Historii IBE.

Na zakończenie uczestnicy spotkania wzięli udział w specjalnie przygotowanych wykładach i warsztatach prowadzonych przez ekspertów z Pracowni Historii IBE na temat wykorzystania nowych technologii w edukacji, metod pracy ze źródłami ikonograficznymi, statystycznymi oraz dramy podczas lekcji historii.

fot.IBE

partnerzy Bobowa24 Nasi partnerzy